مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 05:452021-12-14سياسي

ضرورت توجه به مباحث پژوهشی در حل معضلات شهر و شهروندان قم


شهردار قم بر ضرورت توجه بیشتر به امور پژوهشی در مباحث مدیریت شهری باهدف رفع نیازها و حل معضلات و مشکلات شهری تأکید کرد.

- ، سید مرتضی سقاییان نژاد با اشاره به 27 آذرماه روز وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد: هدف از وحدت حوزه و دانشگاه این بود که روح حوزه در دانشگاه دمیده شود و دانشگاه ها بر مبنای آن نسبت به برنامه ریزی و پژوهش در کشور اقدام نمایند.

شهردار قم همچنین 25 آذر ما روز ملی پژوهش را نیز مورد تأکید قرارداد و بیان کرد: در شهر قم 600 مرکز پژوهشی فعال است اما امروز ازنظر کارکردی و کارآمدی این مراکز در سطح جامعه علامت سوال وجود دارد.

وی اصل مباحث پژوهشی در هر امری را مهم دانست و ادامه داد: در قرآن کریم همواره بر اصل پژوهش و تفکر تأکید شده است؛ چراکه علم بدون پژوهش یک مقوله ابتر است.

سقاییان نژاد تصریح کرد: یکی از مشکلات بزرگ که با آن مواجه هستیم، سیستم آموزشی است؛ پژوهش و سایر ارزش ها باید از دوران مدرسه در بین دانش آموزان نهادینه شود و وقتی این مهم در بین دانش آموزان نهادینه نشود صحبت کردن از آن معنا و مفهومی نخواهد داشت.

شهردار قم نظام آموزشی امروز مدارس و دانشگاه با حاکمیت محفوظات را از آسیب های این نظام دانست و گفت: اساتید و معلمان در این نظام آموزشی عموماً متکلم وحده هستند و دانش آموزان و اساتید از بهره فکری و پژوهشی خود به ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت توجه به مباحث پژوهشی در حل معضلات شهر و شهروندان قم

ضرورت توجه به مباحث پژوهشی در حل معضلات شهر و شهروندان قم