مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آذر 1400 ساعت 09:452021-12-13سياسي

تدابیر روسای جمهور ایران و ترکمنستان برای تقویت روابط ترانزیتی


روسای جمهور دو کشور ایران و ترکمنستان ضمن تاکید بر تقویت همکاری های مرزی و تسهیل در مبادلات کالا بر ارتقاء همکاری های اقتصادی و تجاری برای افزایش سطح روابط بین دو کشور تاکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، آیت الله انجام شده است.

رییس جمهور بر همکاری های مشترک در زمینه حمل و نقل و ترانزیت کالا بین دو کشور تأکید کرد و در این باره بیان داشت: با تلاش سران دو کشور اقدامات خوبی در زمینه تقویت روابط مرزی ایجاد شده است و با پیگیری دو کشور می توان برخی موانعی که وجود دارد برداشته شود.

رییسی در مورد همکاری های علمی و فناوری بین تهران – عشق آباد، خاطر نشان کرد: در سفر به ترکمنستان تعدادی از محصولات دانش بنیان ایران در زمینه های پزشکی و پیراپزشکی به کشور ترکمنستان اهداء شد تا بتوانیم همکاری های خوبی در زمینه های دانش بنیان و پزشکی داشته باشیم.

قربان قلی بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان نیز در این گفتگوی تلفنی با تأکید بر اهمیت همکاری ها بین کشورهای همسایه، اظهار داشت: روابط بین ترکمنستان و ایران، با تمدن هزار ساله باید در قالب همکاری در سازمان های بین المللی نیز ادامه یابد.

رییس جمهور ترکمنستان جایگاه همکاری های تجاری و اقتصادی را در روابط دو کشور مهم بر شمرد و اظهار داشت: ایران در زمینه توسعه پزشکی جایگاه ویژه ای دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدابیر روسای جمهور ایران و ترکمنستان برای تقویت روابط ترانزیتی

تدابیر روسای جمهور ایران و ترکمنستان برای تقویت روابط ترانزیتی