مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آذر 1400 ساعت 09:402021-12-13اقتصادي

آذربایجان غربی استانی مرزی یا نوار مرزی؟


کارشناس مسائل سیاسی در آذربایجان غربی گفت: این استان موقعیت ژئواستراتژیک دارد و باید به عنوان استان مرزی شناخته شود تا بتوان از ظرفیت آن برای توسعه استان بهره لازم را برد.

- نوذر شریعت پناه در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: قرار گرفتن در مسیر حمل و نقل بین المللی، آذربایجان غربی را به شاهراه ارتباطی و دروازه ورود به اروپا تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: این ظرفیت می تواند زمینه توسعه گردشگری، توریسم سلامت و تجارت مرزی را در این استان افزایش و در این راستا می توان با کمک نیروهای انسانی جوان و تحصیل کرده، در کوتاه ترین زمان با مدیریت جهادی و انقلابی از این مسیر برای کشور ارزآوری کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی آذربایجان غربی، تصریح کرد: این استان ظرفیت راه اندازی شرکت های دانش بنیان و فناور را دارد تا بتواند در کنار صادرات اقتصادی زمینه صادرات علمی را فراهم کند.

شریعت پناه ادامه داد: تغییر نگاه از نوار مرزی به استان مرزی و تجاری می تواند ظرفیت استفاده از بازارچه های مرزی را گسترش داده و 3 حوزه گردشگری، تجارت و حمل و نقل را در استان به تحرک درآورد.

وی اضافه کرد: توسعه ظرفیت های حوزه سلامت و یا همان گردشگری سلامت از دیگر اولویت هایی است که باید با تغییر نگرش مدیریتی در آذربایجان غربی فعال شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آذربایجان غربی استانی مرزی یا نوار مرزی؟

آذربایجان غربی استانی مرزی یا نوار مرزی؟