مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آذر 1400 ساعت 08:152021-12-13اقتصادي

حفظ زیست بوم و توسعه اقتصادی از مهمترین کارکردهای ژئوپارک ها است


نماینده مردم نایین در مجلس با اشاره امکان معرفی و درآمدزایی ارزی از طریق صادرات و فروش صنایع دستی گفت: حفظ زیست بوم و توسعه اقتصادی از مهمترین کارکردهای ژئوپارک ها است.

- الهام آزاد نماینده مردم نایین، خور، بیابانک در با اشاره به اینکه فرایند صدرالاشاره حدود دو سال زمان می برد افزود: یونسکو محدوده جغرافیایی را ژئوپارک اعلام می کند که دارای مرزهای مشخص و مشتمل بر چندین پدیده بارز زمین شناسی بوده و علاوه بر پدیده های زمین شناسی از آثار تاریخی، بوم شناسی، باستان شناسی و میراث فرهنگی و طبیعی دیگر(ژئوسایت) نیز برخوردار باشد.

نماینده مردم نایین، خور، بیابانک در مجلس یازدهم با تصریح براینکه حفظ زیست بوم و پدیده های زمین شناسی و بومی بهمراه اثرات مثبت بر توسعه اقتصادی جوامع محلی پیرامونی یکی از مهمترین کارکردهای ژئوپارک ها بیان کرد و گفت: تبدیل ژئوپارک ملی منطقه به ژئوپارک جهانی مهمترین برنامه هدف گذاری شده است تا در کنار ژئوپارک قشم، دومین ژئوپارک بین المللی مورد تأیید سازمان بین المللی یونسکو در کشورمان در شهرهای نایین، خور، بیابانک ایجاد شود.

عضو اتحادیه بین المجالس جهانی در مجلس شورای اسلامی وجود ژئو سایت های مهمی مانند آبشار نمکی، کویر مصر، معدن سرب نخلک، جاده خندق به معلمان، بوم گردی های متعدد، قلعه دوران ساسانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ زیست بوم و توسعه اقتصادی از مهمترین کارکردهای ژئوپارک ها است

حفظ زیست بوم و توسعه اقتصادی از مهمترین کارکردهای ژئوپارک ها است