مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آذر 1400 ساعت 07:052021-12-13اقتصادي

کودکان در تهدید کاهش مصرف شیر/ پوکی استخوان ارمغان مصرف پایین لبنیات در کودکی


مدیر انجمن کارخانجات لبنی گیلان از اعلام آمادگی کارخانجات لبنی گیلان برای افزایش سرانه مصرف شیر کودکان و نوجوانان استان خبر داد.

- ایسنا/گیلان مدیر انجمن کارخانجات لبنی گیلان از اعلام آمادگی کارخانجات لبنی گیلان برای افزایش سرانه مصرف شیر کودکان و نوجوانان استان خبر داد.

یکی از شاخص های ارتقای سلامت جامعه سرانه مصرف شیر است و طبق نظر کارشناسان باید سرانه مصرف شیر در گیلان افزایش پیدا کند.

توزیع شیر رایگان تا حدی می توانست میزان سرانه مصرف شیر را دست کم در بین کودکان افزایش دهد اما کرونا و تعطیلی مدارس کودکان استان را از مصرف شیر رایگان مدارس محروم کرد.

هرچند که قبل از کرونا هم در چگونگی و میزان توزیع شیر رایگان در مدارس گله هایی وجود داشت اما یکی از دستاوردهای آن ارتقای فرهنگ مصرف شیر در بین دانش آموزان بود.

فروش محصولات کارخانجات لبنی گیلان کم شده است بی توجهی به توزیع شیر رایگان و نبود اعتبارات لازم برای اجرای این امر پیامدهای خوبی برای جامعه نخواهد داشت و علاوه بر رشد قد بچه ها موجب تهدید سلامتی شان و مواجه با پوکی استخوان در بزرگسالی خواهد شد.

ابراهیم آسایش مدیر انجمن کارخانجات لبنی گیلان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: فروش محصولات کارخانجات لبنی گیلان کم شده است و این امر موجب نگرانی است زیرا نشان دهنده آن است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان در تهدید کاهش مصرف شیر/ پوکی استخوان ارمغان مصرف پایین لبنیات در کودکی

کودکان در تهدید کاهش مصرف شیر/ پوکی استخوان ارمغان مصرف پایین لبنیات در کودکی