مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آذر 1400 ساعت 05:502021-12-13اقتصادي

چه آینده ای در انتظار بورس است؟


یک مدرس دانشگاه و کارشناس دادگستری گفت: برای ارزیابی آتی بورس باید متغیرهای تأثیر گذار در بازار سرمایه ایران را مورد توجه قرار داد که در زمان حاضر می توان مذاکرات ایران با قدرت های جهان تحت عنوان برجام، - نرخ ارز، سیاست های پولی و مالی دولت از جمله تعیین نرخ بهره و نحوه انتخاب مدیران را آیتم های اثرگذار در پیش بینی آینده بازار سرمایه دانست.

امیر حسن پور در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: نرخ ارز به عنوان مهم ترین متغیر تأثیرگذار روی 70 درصد بازار سرمایه ایران است و آلارم های مثبت یا منفی مذاکرات برجام این نرخ را دچار نوسان می کند.

وی اضافه کرد: بازار سرمایه در دوره های مختلف نشان داده بود ناخودآگاه تابعی از انتظارات است و اکنون به هوشمندی و عقلانیتی رسیده است که گاهی زودتر از بازار ارز متوجه شرایط اقتصاد کلان شده و واکنش نشان می دهد و قطعاً تحت تأثیر مذاکرات برجام خواهد بود.

به باور این مدرس دانشگاه، در شرایط کنونی و با توجه به شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه انتظار می رود تیم اقتصادی دولت به دنبال کنترل تورم در اقتصاد ایران باشد بنابراین پیش بینی می شود وزارت اقتصاد و بانک مرکزی با هدف کنترل تورم، نرخ بهره را در بازارهای پولی و مالی افزایش دهند و این افزایش موجب کاهش جذابیت بورس برای سرمایه گذاران و باعث کاهش اقبال مع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه آینده ای در انتظار بورس است؟

چه آینده ای در انتظار بورس است؟