مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آذر 1400 ساعت 08:252021-12-12اجتماعي

بدون اطلاع از وضعیت جوی به ارتفاعات دماوند صعود نکنید


رییس جمعیت هلال احمر دماوند با هشدار به کوهنوردان و گردشگران گفت: بدون اطلاع از وضعیت جوی به ارتفاعات دماوند صعود نکنید.

- سعید طاهری در گفتگو با خبرنگار مهر ، در خصوص اعلام هشدار به کوهنوردان و گردشگران اظهار داشت: از همه کوهنوردان می خواهیم قبل از آغاز سفر به مناطق برف گیر حتماً شرایط جوی را جویا شوند.

طاهری در ادامه در خصوص اقدامات لازم در کوهستان برای کوه پیمایی با اشاره به اینکه ضروری است که برای حفظ ایمنی و محافظت از جان خود در روزهای بارانی یا برفی از رفتن به ارتفاعات و کوه پیمایی پرهیز کنید گفت: به خاطر داشته باشید هنگام بارش باران یا برف، زمان مناسبی برای کوه پیمایی به خصوص برای صعود به ارتفاعات نیست و در فصل زمستان از عبور از دامنه ها و مسیرهای پربرف و شیب های تند پرهیز کنید.

وی عنوان داشت: اگر در معرض وقوع بهمن قرار گرفتید با هر وسیله ای جلو دهان و بینی خود را بپوشانید و اگر در بهمن فرورفتید، سعی کنید با کمک دست ها، یک پاکت یا یک کیسه نایلونی را جلو صورتتان قرار دهید، بیشتر مرگ ومیر ناشی از بهمن به خاطر خفگی است، لذا ایجاد فضایی برای ورود هوا و تنفس مهم ترین کاری است که می توانید انجام دهید و هنگام ریزش بهمن نفس را در سینه حبس کنید زیرا این کار از ورود ذرات برف به دهان و بینی، یخ زدگی و فشردگی ریه ها و در نتیجه خفگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بدون اطلاع از وضعیت جوی به ارتفاعات دماوند صعود نکنید

بدون اطلاع از وضعیت جوی به ارتفاعات دماوند صعود نکنید