مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آذر 1400 ساعت 07:302021-12-12سياسي

قانون ثبت اختراعات مصوب سال 86 نسخ خواهد شد


نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس ماده 146 تا 152 طرح حمایت از مالکیت صنعتی را به تصویب رسانده و در آخرین ماده این طرح مصوب کردند که از تاریخ لازم الاجراءشدن این قانون، - قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجارتی مصوب 1386/8/7 نسخ می گردد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متن این 7 ماده به شرح زیر می باشد: ماده146- با پیش بینی در قانون بودجه سالانه، تا معادل پنجاه درصد (50%) از درآمد ناشی از اجرای مفاد کنوانسیون های مربوط به ثبت بین المللی مالکیت صنعتی که از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون عاید می گردد، برای ارتقاء و تجهیز اداره مالکیت صنعتی و ارتقای کیفی آن در قانون بودجه سالانه اختصاص می یابد.

‎‎‎ تبصره- مرجع ثبت موظف است گزارش سالانه عملکرد خود و نحوه هزینه کرد درآمدهای موضوع این ماده را به کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

ماده147- مرجع ثبت مکلف است نسبت به احراز صلاحیت و صدور پروانه فعالیت برای کارگزاران تخصصی ثبت اختراع از طریق آزمون به وسیله سازمان سنجش آموزش کشور، جهت انجام فعالیت های مرتبط با جستجو، نگارش مستندات ثبت اختراع و پیگیری ثبت اختراع اقدام نماید.

مرجع ثبت می تواند یک درصد(1%) از بودجه خود را به موضوع آموزش مالکیت فکری اختصاص دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون ثبت اختراعات مصوب سال 86 نسخ خواهد شد

قانون ثبت اختراعات مصوب سال 86 نسخ خواهد شد