مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 20:552021-12-11اقتصادي

آنفولانزای پرندگان؛ تهدیدی جدید برای تولید و قیمت گوشت مرغ


پرورش دهندگان طیور با شیوع موارد آنفولانزای پرندگان روبرو شده اند که ریسک افزایش قیمت گوشت مرغ و کاهش شمار تخم مرغهای رسمی را افزایش می دهد.

- پرورش دهندگان طیور با شیوع موارد آنفولانزای پرندگان روبرو شده اند که ریسک افزایش قیمت گوشت مرغ و کاهش شمار تخم مرغهای رسمی را افزایش می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طبق آمار سازمان جهانی بهداشت دام، بیش از 40 کشور در سراسر اروپا، آسیا و آفریقا از ماه مه شاهد موارد شیوع بوده اند.

این وضعیت ممکن است تورم قیمت مواد غذایی که در حال حاضر در سطح بالایی قرار دارد را افزایش دهد و حتی آن را بالاتر برده و هزینه های بیشتری به خانوارها تحمیل کند که از افزایش قیمت کالاهای دیگر تحت فشار قرار گرفته اند.

میلیون ها قطعه طیور زمستان گذشته به دلیل این ویروس شدیدا بیماری زا که می تواند برای پرندگان مرگبار باشد، در اروپا معدوم شدند.

موارد شیوع آنفولانزای پرندگان امسال زودتر از معمول افزایش پیدا کرده و کشورهایی مانند انگلیس را وادار کرده است دستور دهند طیوری که در محیط های سربسته نگهداری می شوند، در برابر این بیماری ایمن شوند.

موج جدید ریسک آنفولانزای پرندگان، گوشت مرغ را گران تر می کند.

به گفته نان دیرک مولدر، متخصص طیور جهانی از رابوبانک، تولید جوجه در اروپا در حال حاضر از کمبود نیروی کار و هزینه بالای خور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنفولانزای پرندگان؛ تهدیدی جدید برای تولید و قیمت گوشت مرغ

آنفولانزای پرندگان؛ تهدیدی جدید برای تولید و قیمت گوشت مرغ