مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 09:102021-12-11سياسي

رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی فارس معارفه شد


«مجتبی دهقان پور» به عنوان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس معارفه شد.

- ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس ظهر شنبه در جلسه معارفه رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس، گفت: فارس دومین استان کشاورزی و اولین استان باغداری کشور است اما تنها 2.

5 درصد سهم صادرات متعلق به فارس است.

اسماعیل محبی پور افزود: بخش های زیادی از اراضی ما در معرض فرونشست بویژه در اراضی شیب دار است و اگر به روند ادامه پیدا کند ما را با مشکلاتی مثل رانش زمین مواجه می کند که رفع این مشکلات تنها با مسئولیت پذیری و نگاه جهادی به امر کشاورزی ممکن می شود.

معاون استاندار فارس ادامه داد: متأسفانه خشکسالی و وضعیت آب شرایط اضطراری را در بیشتر دشت ها ایجاد کرده که لزوم مکانیزه کردن کشاورزی، اصلاح الگوی کشت و آبیاری با استفاده های از سامانه های نوین برای مدیریت مصرف آب و ایجاد درآمد پایدار تر برای کشاورزان مورد تاکید است.

محبی پور ادامه داد: همچنین تقویت و سرمایه گذاری دولتی و خصوصی در صنایع تبدیلی و مواد غذایی، مدیریت تأمین نهاده های دامی برای عشایر دامداران و روستاییان، لزوم توجه به کشت گلخانه ای، توجه به مسئله آبخیز داری و جلوگیری از هدر رفت منابع آب هم در تولید و هم مصرف، توجه به گسترش کشت گیاهان دارویی با توجه به چهار فصل بودن استان و قرار گرفتن در م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی فارس معارفه شد

رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی فارس معارفه شد