مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 08:452021-12-11اجتماعي

آغاز سرشماری زمستانه وحوش همدان


معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی استان همدان از آغاز سرشماری زمستانه وحوش در استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، مهدی صفی خانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سرشماری زمستانه وحوش استان همدان از 18 آذرماه در منطقه حفاظت شده شرا آغاز شده و به مدت دو هفته در سایر مناطق حفاظت شده استان همدان ادامه می یابد.

وی گفت: طی فرایند سرشماری، گونه های شاخص پستانداران از جمله قوچ و میش و کل و بز شمارش شده و آمار به دست آمده با آمار سرشماری های گذشته مقایسه می شود.

 معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی استان همدان افزود: این دومین سرشماری وحوش در سال جاری است و سرشماری قبلی در بهار امسال پس از زایش حیات وحش صورت گرفت.

وی اظهار کرد: نتایج این سرشماری در تصمیم گیری های سیاستی حفاظت از مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، موثر خواهد بود.

صفی خانی با بیان اینکه گونه های خاص جانوری استان همدان  قوچ و میش ارمنی و سنجاب زمینی است، اضافه کرد: با پایان سرشماری در مناطق حفاظت شده استان همدان، سرشماری وحوش در مناطق شکار ممنوع استان آغاز خواهد شد.

استان همدان دارای 6 منطقه حفاظت شده و 13 منطقه شکار ممنوع است و تاکنون 40 گونه پستاندار، 181 گونه پرنده، 43 گونه خزنده، 39 گونه ماهی، 4 گونه دوزیست در استان شناسایی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز سرشماری زمستانه وحوش همدان

آغاز سرشماری زمستانه وحوش همدان