مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 07:402021-12-11اقتصادي

فروش 18 میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا


وزارت انرژی آمریکا در راستای برنامه قبلی برای پایین بردن قیمت بنزین، 18 میلیون بشکه نفت از ذخایر نفت استراتژیک خود را در 17 دسامبر خواهد فروخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دولت بایدن ماه گذشته اعلام کرده بود حدود 50 میلیون بشکه نفت از ذخایر نفت استراتژیک را به همراه کشورهای مصرف کننده دیگر شامل چین، هند و کره جنوبی برای مقابله با افزایش هزینه سوخت آزاد خواهد کرد.

کاخ سفید در تلاش است نگرانی های شهروندان آمریکایی درباره هزینه های بالای سوخت و تورم همزمان با خروج از پاندمی را برطرف کند با این حال رییس جمهور آمریکا گزینه های معدودی برای مقابله با قیمتهای بالای نفت دارد که در سطح جهانی تحت تاثیر عوامل متعددی قرار دارد.

جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی آمریکا اظهار کرد: رییس جمهور به درستی معتقد است شهروندان آمریکایی سزاوار راحتی هستند و برای واکنش به عدم توازن عرضه و تقاضای بازار و کاهش هزینه ها برای مصرف کنندگان، با استفاده از ذخایر نفت استراتژیک موافقت کرده است.

قیمتهای نفت اواخر اکتبر تحت تاثیر افزایش تقاضا برای سوخت، به بیش از 86 دلار در هر بشکه صعود کرده بودند اما از آن زمان حدود 13 درصد کاهش پیدا کرده اند که تا حدودی به دلیل اعلام تصمیم آمریکا و شیوع واریانت جدید اُمیکرون بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فروش 18 میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا

فروش 18 میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا