مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 05:252021-12-11اقتصادي

رد پای فاضلاب سرسفره های مردم / پاسکاری مسئولان به جای پاسخ گویی


درست مثل یک کابوس، ماجرای آبیاری محصولات کشاورزی به ویژه سبزیجات با آب های آلوده در حاشیه شهرها، هر از گاهی خواب راحت مردم یک شهر کشورمان را تا مدتی برهم می زند و بعد از ورود مسئولان آن شهر به ماجرا، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز،درست مثل یک کابوس، ماجرای آبیاری سبزیجات با آب های آلوده، هر از گاهی خواب راحت مردم یک شهر کشورمان را تا مدتی برهم می زند و بعد از ورود مسئولان آن شهر به ماجرا، بساطش را تا مدتی! جمع می کند و در شهری دیگر جولان می دهد.

کابوسی که خیلی وقت ها رنگ واقعیت هم می گیرد و با انواع و اقسام بیماری های خطرناک، به سفره های غذایی مردم- سفره هایی که قرار است سالم باشند- راه پیدا می کند و خبرهایش یکی یکی در رسانه ها درج می شود.

خبرهایی که سررشته شان به آبیاری برخی سبزیکاری ها و مزارع با فاضلاب شهری و آب های آلوده می رسد بررسی ها نشان می دهد که یکی از راه های انتقال بیماری ها، از طریق مصرف مواد غذایی و محصولات کشاورزی است که با استفاده از آب های آلوده و فاضلاب، تهیه شده اند.

بطوریکه شایع ترین بیماری ناشی از مصرف سبزیجات و صیفی جات آبیاری شده با فاضلاب، اسهال و استفراغ و تب روده است.

  ورود آب های فاضلاب و آلوده به کانال های کشاورزان تبریز اکبر فتحی رییس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی درباره ورود آب های فا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رد پای فاضلاب سرسفره های مردم / پاسکاری مسئولان به جای پاسخ گویی

رد پای فاضلاب سرسفره های مردم / پاسکاری مسئولان به جای پاسخ گویی