مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 05:252021-12-11اقتصادي

محصولات کشاورزی اردستان مرغوبیت خود را از دست داده است


سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: امسال تنش آبی و گرمای هوا باعث شده 80 درصد از محصولات کشاورزی شهرستان اردستان کیفیت و مرغوبیت خود را از دست بدهد.

- اسحاق شفیعی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در شهرستان اردستان حدود 95 هکتار سطح زیرکشت زعفران قرار دارد که از این میزان 91 هکتار بارده و اقتصادی و 4 هکتار دیگر غیربارده است.

وی با اشاره به آغاز برداشت محصول زعفران در مناطق گرمسیری شهرستان، افزود: با توجه به اینکه گیاه زعفران در اکثر مناطق شهرستان اردستان کشت می شود، پیش بینی می کنیم امسال حدود 270 کیلوگرم زعفران در شهرستان اردستان برداشت شود.

سرپرست جهاد کشاورزی اردستان با بیان اینکه امسال به دلیل وضعیت آب و هوای شهرستان شاهد افت شدید برداشت محصول زعفران هستیم، گفت: حدود 70 درصد از محصولات زعفران در نقاط شهرستان به دلیل تنش گرمایی و رطوبتی که وجود دارد با کاهش بهره برداری مواجه است.

متاسفانه گرمای زمین باعث شده برداشت زعفران عملکرد قابل توجهی را نداشته باشد و در این راستا کاهش شدید برداشت محصول را شاهد هستیم.

شفیعی ادامه داد: با توجه به وضعیتی که در بخش کشاورزی شهرستان مشاهده می شود، باید کشاورزان اردستانی به سمت محصولاتی مانند کشت گلخانه ای و زعفران که کم آب مصرف می کنند، سوق پیدا کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محصولات کشاورزی اردستان مرغوبیت خود را از دست داده است

محصولات کشاورزی اردستان مرغوبیت خود را از دست داده است