مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 09:552021-12-09فرهنگي

در نوآوری هایمان مراقب ساختارهای سنتی باشیم


فرزاد لباسی که با نمایش «کاش چشم نمی دید» در بخش صحنه ای بیستمین جشنواره تئاتر آیینی سنتی حضور دارد، گفت: اگر بنا داریم شیوه هایی نو در اجرای آثار آیینی و سنتی اتخاذ کنیم، - فرزاد لباسی که با نمایش کاش چشم نمی دید در بخش صحنه ای بیستمین جشنواره تئاتر آیینی سنتی حضور دارد، گفت: اگر بنا داریم شیوه هایی نو در اجرای آثار آیینی و سنتی اتخاذ کنیم، باید مراقب ساختارها در ادبیات و فرم اجرای نمایش های آیینی و سنتی باشیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ، این کارگردان با بیان جزییاتی درباره نمایش خود افزود: این نمایشنامه در قالب مجلس تقلید، نوشته مهدی صفاری نژاد، روایتی متفاوت از قتل امیرکبیر با عنوان مضحکه قتل امیرکبیر است که طی آن هفت شخصیت نمایش بنا دارند تا ماجرا را از زاویه ای متفاوت با آنچه در حمام فین رخ داده است بازگو کنند.

او افزود: در ادامه و با آنکه این تقلیدچی ها قصد دارند نمایشی را علیه امیرکبیر ترتیب دهد تا به این ترتیب وجهه او را نزد اهالی شهر تخریب کنند اما به یکباره با ورود سیاه نمایش به داستان، ورق برمی گردد و حقیقت ماجرای قتل امیرکبیر افشا می شود.

کارگردان نمایش کاش چشم نمی دید با اشاره به اینکه طی سال های اخیر، بسیاری از گروه های نمایشی تمایل داشته اند از شیوه های مدرن در حوزه تئاتر آیینی و سنتی بهره گیرند، اضافه کرد: اگر بنا دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در نوآوری هایمان مراقب ساختارهای سنتی باشیم

در نوآوری هایمان مراقب ساختارهای سنتی باشیم