مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 07:252021-12-09سياسي

می توان از دست نوشته رهبری به عنوان سند راهبردی در حرکت کلان توس یاد کرد


توس شهری تاریخی در استان خراسان رضوی بوده که در 20 کیلومتری شمال غربی مشهد واقع شده است، به لحاظ اجتماعی و فرهنگی، توس شهری مهم شناخته شده که در قرون گذشته زادگاه برخی از چهره های مهم فرهنگ و اندیشه ایران زمین، - از جمله جابر بن حیان، دقیقی، فردوسی، شیخ توسی، اسدی توسی، محمد غزالی، خواجه نظام المک توسی و خواجه نصیرالدین توسی است.

توس همچنین یکی از حماسی ترین شهرهای جهان است که کمتر شهر و منطقه ای در جهان می توان یافت که همچون توس تعداد زیادی حماسه سرا در خود پرورانده باشد، که همین اتفاق به تنهایی سهم بسزایی در گردآوری هویت ملی کشور ایفا می کند.

مجید طهوریان عسگری، رییس کمیسیون نوسازی و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد در گفت وگو با ایسنا در خصوص اهمیت منطقه توس و بازدید رهبری از آن اظهار کرد: بازدید رهبری از منطقه توس با توجه به اهمیت آن، دستاوردهای بسیاری برای همشهریان و مدیران شهری مشهد داشته است.

ایشان پس از بازدید در سال 1375 از توس یک دست نوشته از خود به یادگار گذاشته اند که می توان از آن به عنوان سند راهبردی در حرکت کلان توس یاد کرد.

وی اضافه کرد: از آنجایی که پژوهشگران در مطالعات خود به منبع رجوع می کنند، ما نیز در حوزه مدیریت شهری، شورای اسلامی شهر مشهد و کمیسیون توسعه و بهسازی توس مرجعی داریم که راه را برای ما نمایان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

می توان از دست نوشته رهبری به عنوان سند راهبردی در حرکت کلان توس یاد کرد

می توان از دست نوشته رهبری به عنوان سند راهبردی در حرکت کلان توس یاد کرد