مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 06:452021-12-09سياسي

15 هزار پزشک طبابت نمی کنند


رییس کل سازمان نظام پزشکی با تاکید بر لزوم افزایش ظرفیت رشته های پزشکی متناسب با توان آموزشی دانشگاه ها، گفت: افزایش بی رویه ظرفیت، کیفیت آموزش پزشکی را پایین می آورد و از طرفی الزاما افزایش ظرفیت ضامن افزایش دسترسی نخواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، دکتر محمد رییس زاده با اشاره به برگزاری جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون رفع مشکل کمبود پزشک در کشور، گفت: روز سه شنبه پیرو فرمایش رییس جمهور، شورای عالی انقلاب فرهنگی جلسه ای با موافقان و مخالفان طرح افزایش ظرفیت پزشکان برگزار کردند.

در این جلسه وزیر محترم بهداشت و معاون آموزشی وزارت بهداشت، دکتر مرضیه وحید دستجردی، دکتر سجادی، بنده و دکتر لنکرانی به صورت ویدیو کنفرانس حضور داشته و همه اعضای حوزه سلامت با یکدیگر متفق القول بودند که افزایش بی رویه ظرفیت، کیفیت آموزش پزشکی را پایین می آورد و از طرفی الزاما افزایش ظرفیت ضامن افزایش دسترسی نخواهد بود.

وی افزود: افزایش ظرفیتی که دوستان به دنبالش هستند مشکل کمبود فعلی را حل نخواهد کرد و 8 تا 14 سال بعد نتیجه خواهد داد.

آنها با افزایش ظرفیت متناسب با توان آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی موافق بودند که وزارت بهداشت این کار را انجام داد و نهایتا جمع بندی که دکتر عاملی در پایان جلسه داشتند مبتنی بر 3 محور بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

15 هزار پزشک طبابت نمی کنند

15 هزار پزشک طبابت نمی کنند