مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 23:302021-12-08سياسي

تشکیل کتابخانه ملی، اولویت مسئولان استان قم نیست


مسئولان استانی هیچ درک صحیحی از فعالیت کتابخانه ملی نداشتد و به دلیل آن که جزو اولویت های کاری آنان محسوب نمی شد نمی خواستند تا در این عرصه وقت گذاشته و هزینه دهند.

- ایسنا/قم مدیر سابق کتابخانه ملی در قم گفت: مسئولان استانی هیچ درک صحیحی از فعالیت کتابخانه ملی نداشتد و به دلیل آن که جزو اولویت های کاری آنان محسوب نمی شد نمی خواستند تا در این عرصه وقت گذاشته و هزینه دهند.

حجت الاسلام هادی قبادی، مدیر سابق کتابخانه ملی قم، در چهارصد و هشتمین نشست بنیاد قم پژوهی با موضوع تلاش نافرجام برای تشکیل کتابخانه ملی در قم برگزار شد، عنوان کرد: کتابخانه ملی از 84 سال گذشته در سال 1316 تأسیس شد ولی آرشیو ملی ایران در سال 1349 آغاز به کار کرد و در سال 1381 این دو مجموعه با یکدیگر در قالب سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران فعالیت خود را آغاز کردند و در حال حاضر در آرشیوهای رسمی ما بیش از 200 میلیون برگ سند در سطوح و موضوعات مختلف نگهداری می شود.

وی با اشاره به اینکه این سازمان تاکنون دو بار سعی کرده است تا نمایندگی در استان قم ایجاد نماید، افزود: تاکنون این تلاش ها به نتیجه نرسیده است و باوجود ظرفیت بالا در این استان هنوز اهمیت و ضرورت راه اندازی این مجموعه فرهنگی در بین مسئولان احساس نشده است و تشکیل کتابخانه ملی اولویت مسئولان استان قم نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل کتابخانه ملی، اولویت مسئولان استان قم نیست

تشکیل کتابخانه ملی، اولویت مسئولان استان قم نیست