مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 13:302021-12-08سياسي

سید رضی شیرازی معتقد بود طلبه ای که فلسفه نداند به درد نمی خورد


خسروی از شاگردان آیت الله سیدرضی شیرازی در برنامه رادیویی سوفیا گفت: ایشان معتقد بودند هر طلبه ای باید فلسفه بداند و اگر متوجه می شدند طلبه ای فلسفه نخوانده می فرمودند به هیچ دردی نمی خوری.

- ، در برنامه شب گذشته سوفیا که به مناسبت درگذشت فیلسوف الهی، آیت الله سید رضی شیرازی به بررسی آرا و خصایص اختصاص داشت منوچهر صدوقی سها، استاد فلسفه و عرفان، سعید بهشتی استاد فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی و محمدعلی خسروی نویسنده حوزه فلسفه اسلامی درباره این فقید و فیلسوف گفتگو کردند.

صدوقی سها به عنوان اولین میهمان این برنامه گفت: ایشان در اواخر عمرشان در رأس هرم حوزه تهران به لحاظ سن و صیانت و کمالات اخلاقی و رفتاری بودند.

تاریخ اجمالی حوزه تهران به این نحو است که خان مروی در عصر فتحعلی شاه در تهران مدرسه مروی را برپا می کند و از فتحعلی شاه درخواست می کند که از آخوند ملا علی نوری که در اصفهان بودند به این مدرسه تشریف بیاورند اما ایشان می گویند در اصفهان حدود دو هزار طلبه مشغول درس هستند که چهارصد نفر از آنها مشغول به درس من هستند، من اگر به تهران بیایم این ها سرگردان خواهند شد و عدرخواهی می کنند.

خان مروی دوباره از ایشان درخواست میکنند که فردی از شاگردان خود را به این مدرسه در تهران بفرستند که آخوند ملا علی نوری شاگرد برتر خودش را آخو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سید رضی شیرازی معتقد بود طلبه ای که فلسفه نداند به درد نمی خورد

سید رضی شیرازی معتقد بود طلبه ای که فلسفه نداند به درد نمی خورد