مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 12:402021-12-08اقتصادي

رایزن های اقتصادی در سفارت خانه ها برای پیدا کردن کالاهای ایرانی فعال شوند


معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: رایزن های اقتصادی در سفارت خانه ها برای پیدا کردن کالاهای تولید داخل کشور فعال شوند.

- ایسنا/خراسان شمالی معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: رایزن های اقتصادی در سفارت خانه ها برای پیدا کردن کالاهای تولید داخل کشور فعال شوند.

محمود قنبری در جلسه شورای گفت و گوی بخش خصوصی با دولت که 17 آدر ماه در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه رایزن های اقتصادی مستقر در سفارت ها فعال نیستند و این افراد باید فعالیت خود را بیشتر کرده و برای کالاهای تولید شده داخل کشور مشتری پیدا کنند.

وی افزود: تمامی محصولاتی که در این استان تولید می شود هم اکنون در سراسر دنیا مصرف می شود بنابراین رایزن ها نیز برای پیدا کردن مشتری جدی تر وارد عمل شوند.

قنبری با اشاره به اینکه پرداخت ارز حاصل از صادرات در تمامی استان ها 70 تا 80 درصد است، ادامه داد: یکی از عللی که می تواند فعالیت بخش خصوصی را در این استان بیشتر کند این است که پرداخت این رقم تا 50 درصد برسد.

وی تاکید کرد: در حقیقت انجام این کار مشوقی برای بازرگان های سایر استان ها نیز می شود که صادرات کالاهای خود را از گمرک خراسان شمالی انجام دهند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه خراسان شمالی ظرفیت بالایی در تولید محصولات صادراتی به خصوص محصولات کشاورزی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزن های اقتصادی در سفارت خانه ها برای پیدا کردن کالاهای ایرانی فعال شوند

رایزن های اقتصادی در سفارت خانه ها برای پیدا کردن کالاهای ایرانی فعال شوند