مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 12:202021-12-08دانش

سهم اندک دانشگاه ها در تولید ناخالص ملی/خلق ثروت در دانشگاه ها ضروری است


معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 16 اتاق فکر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد شده است که تشکیل این اتاق ها در دانشگاه ها نیز الزامی است.

- ایسنا/مرکزی معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 16 اتاق فکر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد شده است که تشکیل این اتاق ها در دانشگاه ها نیز الزامی است.

علی خیرالدین روز چهارشنبه 17 آذر ماه در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر استان مرکزی که در دانشگاه اراک برگزار شد، اظهار کرد: ایران به لحاظ تولید فناوری، تبدیل علم به ثروت و تجاری سازی در سال 2011 رتبه 95 جهانی را داشته و امروز به رتبه 71 در جهان رسیده است، این امر نشانگر عدم توانایی در بهره وری از علم و دانش موجود در کشور است .

وی تاکید کرد: اکنون 3 میلیون دانشجو در مقاطع مختلف و 800 هزار دانشجو در مقطع دکترا و ارشد در کشور تحصیل می کنند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: در آمریکا از هر 500 پژوهش یک نوآوری ارزشمند خلق می شود در حالی که در ایران از هر 170 هزار مقاله یک نوآوری ارزشمند خلق خواهد شد.

خیرالدین بیان کرد: اکثر دانشگاه ها به لحاظ اجرای مباحث همسان سازی که اقدامی درست است با مشکلات زیاد مالی مواجه شدند و همواره اولین قربانی هم بخش پژوهش و فناوری است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم اندک دانشگاه ها در تولید ناخالص ملی/خلق ثروت در دانشگاه ها ضروری است

سهم اندک دانشگاه ها در تولید ناخالص ملی/خلق ثروت در دانشگاه ها ضروری است