مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 08:502021-12-08اقتصادي

خروج سرمایه از بخش کشاورزی کاشمر به دلیل نبود امنیت شغلی


نبود امنیت شغلی موجب شده بسیاری سرمایه های خود را در بخش کشاورزی بیرون برده و در دیگر بخش ها از جمله ساختمان سازی هزینه کنند.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: نبود امنیت شغلی موجب شده بسیاری سرمایه های خود را در بخش کشاورزی بیرون برده و در دیگر بخش ها از جمله ساختمان سازی هزینه کنند.

محمد شجعی در گفت وگو با ایسنا افزود: خرده مالکی در بخش کشاورزی باعث شده تا نتوانیم سیستم های آبیاری نوین را به خوبی اجرا کنیم.

با توجه به اینکه برای اجرای سیستم های نوین آبیاری حداقل باید سه هکتار زمین داشت تا دارای صرفه اقتصادی باشد و بشود دستگاه برق و پمپاژ را نصب نمود اما به خاطر خرده مالکی اکنون این امکان فراهم نیست.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با بیان اینکه اکنون فقط می توانیم برای اجرای سیستم های نوین آبیاری آب را تا نزدیک زمین کشاورزی ببریم ولی آبیاری در خود زمین به صورت غرقابی انجام می شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه دشت کاشمر فوق ممنوعه است، باید به فکر استفاده بهینه از منابع آبی موجود بود.

وی بر اجرای کشت های گلخانه ای تأکید کرد و یادآور شد: استفاده از 10 لیتر آب در محیط بیرون معادل این است که یک لیتر آب در محیط گلخانه استفاده کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروج سرمایه از بخش کشاورزی کاشمر به دلیل نبود امنیت شغلی

خروج سرمایه از بخش کشاورزی کاشمر به دلیل نبود امنیت شغلی