مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 08:202021-12-08سياسي

مسئولان نباید در برابر ساخت و سازهای ناهمگون در بافت جهانی یزد سکوت کنند


رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد از تدوین آیین نامه خشت و بناهای خشتی در استان یزد خبر داد و گفت: این آیین نامه توسط کارگروه ساخت و ساز های خشتی سازمان و با مشارکت همه دستگاه های ذیربط تدوین می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، مجتبی فرهمند، صبح امروز در جلسه با شهردار منطقه تاریخی شهر میراث جهانی یزد، با اشاره به این که ارزش بافت های تاریخی به زنده بودن حیات و زندگی مردم درآن بخش است، اظهار کرد: آنچه باعث شد تا بافت تاریخی شهر یزد به ثبت جهانی برسد، تداوم زندگی در آن منطقه است.

وی با بیان این که بافت تاریخی یزد عینیت یافته آداب، رسوم و فرهنگ مردم شهر یزد است، افزود: حضور و تداوم زندگی در این بافت با ارزش از جمله اهداف عالی برای حراست از بافت تاریخی و ثبت جهانی یزد است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد به ساخت و سازهای جدید در بافت تاریخی اشاره کرد و گفت: در کنار نگهداری از بافت تاریخی یزد توجه به ساخت و سازهای همگون و مطابق با آیین نامه های موجود می تواند زندگی در بافت تاریخی را تجدید و نفسی تازه به این بخش از شهر تزریق کند.

فرهمند تدوین آیین نامه خشت و بناهای خشتی را یکی از اقدامات آینده سازمان نظام مهندسی استان یزد دانست و تصریح کرد: بزودی کارگروه ساخت و سازهای خشتی در این سازمان فعال می شود تا آیین نا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسئولان نباید در برابر ساخت و سازهای ناهمگون در بافت جهانی یزد سکوت کنند

مسئولان نباید در برابر ساخت و سازهای ناهمگون در بافت جهانی یزد سکوت کنند