مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 08:102021-12-08بين الملل

یکشنبه سرنوشت ساز برای کالدونیای جدید ؛ آخرین همه پرسی استقلال


منطقه کالدونیای جدید برای سومین و آخرین بار روز یکشنبه همه پرسی جدایی و استقلال از فرانسه را برگزار می کند.

- یکشنبه سرنوشت ساز برای "کالدونیای جدید"؛ آخرین همه پرسی استقلال منطقه کالدونیای جدید برای سومین و آخرین بار روز یکشنبه همه پرسی جدایی و استقلال از فرانسه را برگزار می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه خبری فرانس 24، این همه پرسی در حالی قرار است در این منطقه واقع در اقیانوس آرام برگزار شود که درخواست هایی برای توقف آن به دلیل کرونا مطرح شده است.

این سرزمین واقع در 2000 کیلومتری شرق استرالیا بر اساس توافق 1988 با هدف کاهش تنش در این جزیره سه بار اجازه برگزاری همه پرسی استقلال داشته است.

از 185 هزار رای دهنده در کالدونیای جدید در این همه پرسی پرسیده می شود که آیا می خواهند برای به دست آوردن حق حاکمیت کامل و استقلال از فرانسه رای دهند یا خیر؟ این رای گیری در میانه افزایش تنش ها در روابط میان پاریس و متحدانش در منطقه برگزار می شود.

فرانسه خود را قدرت اصلی و بزرگ در منطقه هند-پاسیفیک می داند و آن را مدیون قلمروی فرامرزی خود نظیر کالدونیای جدید می داند.

استرالیا، دولت فرانسه را در سپتامبر سال جاری میلادی و با لغو قرارداد ساخت زیردریایی و در نهایت پیوستن به پیمان آکوس با آمریکا و انگلیس عصبانی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یکشنبه سرنوشت ساز برای کالدونیای جدید ؛ آخرین همه پرسی استقلال

یکشنبه سرنوشت ساز برای کالدونیای جدید ؛ آخرین همه پرسی استقلال