مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 06:252021-12-08سياسي

مجلس ساز و کار «بهره برداری از حقوق مادی اختراع» را تعیین کرد


نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب موادی از طرح حمایت از مالکیت صنعتی، ساز و کار بهره برداری از حقوق مادی اختراع را مشخص کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، ادامه بررسی جزییات طرح حمایت از مالکیت صنعتی در دستور کار قرار گرفت و مواد باقی مانده از آن به تصویب رسید.

نمایندگان با تصویب ماده 33 این طرح با 185 رأی موافق، یک رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 206 نماینده حاضر در صحن، مقرر کردند: جنبه های مادی حقوق ناشی از اختراع یا حق بهره برداری انحصاری از آن، متعلق به دارنده گواهینامه اختراع (مالک اختراع) است .

همچنین نمایندگان با ماده 34 طرح حمایت از مالکیت صنعتی با 178 رأی موافق، یک رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 206 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس ماده 34 این طرح، مدت اعتبار گواهینامه اختراع ، حداکثر بیست سال پس از تاریخ تسلیم اظهارنامه است.

همچنین نمایندگان با ماده 35 طرح مذکور با 185 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 206 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

دبر اساس این ماده بهره برداری از اختراع ثبت شده در ایران، از سوی اشخاصی غیر از مالک اختراع، مشروط به موافقت مالک آن یا نماینده یا قائم مقام وی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس ساز و کار «بهره برداری از حقوق مادی اختراع» را تعیین کرد

مجلس ساز و کار «بهره برداری از حقوق مادی اختراع» را تعیین کرد