مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 05:302021-12-08اجتماعي

ارومیه جزو 10شهر ازنظر آلودگی هوا/ ترمینال شهرستان به خارج از شهر انتقال یابد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، مرتضی منافی عصر سه شنبه در کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: ارومیه گرچه جز شهرهای صنعتی نمی باشد ولی از نظر آلودگی هوا در میان 10 شهر کشور قرار دارد و باید با همکاری  و همدلی لازم ارگان ها و ادارات متولی و فعال در حوزه محیط زیست  این آلودگی  را کاهش دهیم.

نایب رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: متاسفانه اقدامات لازم برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی های ضروری برای اخذ معاینه فنی در بین شهروندان به نحو شایسته صورت نگرفته است که می توان با همکاری های صداسیما، پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی این امر اقداماتی صورت گیرد.

منافی تصریح کرد: در آمارهای کل کشور شهر ارومیه در تعداد خودرو و ترافیک شهری جزء 10 شهر اول کشور بوده و این امر نقش مهمی در آلودگی هوا دارد که لازم است مراکز معاینات فنی نظارت های بیشتر در مقوله  تست خودروها داشته باشند و تجهیزات خود را در این زمینه پیشرفته تر و بروزتر کنند .

  وی عنوان کرد: باید انتقال پایانه مسافربری شهرستان  برای کاهش حجم ترافیک و آلودگی هوا  به خارج شهر در اولویت امور مربوط به حوزه حمل و نقل باشد همچنین فرسودگی ناوگان عمومی و نبود قطار شهری علت اصلی و تاثیرگذار در آلودگی های شهر اورمیه هست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارومیه جزو 10شهر ازنظر آلودگی هوا/ ترمینال شهرستان به خارج از شهر انتقال یابد

ارومیه جزو 10شهر ازنظر آلودگی هوا/ ترمینال شهرستان به خارج از شهر انتقال یابد