مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 13:402021-12-07اقتصادي

رتبه اول خراسان رضوی با 308 هزار هکتار جنگل دست کاشت بیابانی در کشور


رییس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با 308 هزار هکتار جنگل دست کاشت بیابانی در سطح کشور رتبه اول را دارد.

- رییس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی خبر داد رتبه اول خراسان رضوی با 308 هزار هکتار جنگل دست کاشت بیابانی در کشور ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با 308 هزار هکتار جنگل دست کاشت بیابانی در سطح کشور رتبه اول را دارد.

محمود زنگنه در این خصوص اظهار کرد: از مجموع 578 هزار هکتار جنگل های بیابانی استان 270 هزار هکتار آن جنگل های بیابانی طبیعی بوده و 308 هزار هکتار آن جنگل دست کاشت از گونه هایی همچون تاغ، قره داغ، اسکنبیل، اشنیان، آتریپلکس است که از دهه 1340 تاکنون با همت کارکنان پر تلاش منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی کاشت و حفاظت و مراقبت شده است.

وی افزود: یکی از پروژه های مهم، کنترل شن های روان اجرای تله رسوب گیر است که با احداث کانال هایی به عمق و عرض یک متر و با طول متفاوت و مورد نیاز، عمود بر جهت بادهای قالب ایجاد می شود.

طوفان های شن پس از برخورد با خاکریز و با چرخش داخل کانال شن ها حبس می شوند، معمولا وقتی که پس از 3 الی 5 سال حدود دو سوم کانال ها پر از شن شد؛ اقدام به نهالکاری با گونه های بیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه اول خراسان رضوی با 308 هزار هکتار جنگل دست کاشت بیابانی در کشور

رتبه اول خراسان رضوی با 308 هزار هکتار جنگل دست کاشت بیابانی در کشور