مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 12:252021-12-07اقتصادي

نگاهی به قدیمی ترین خیابان های تهران


خیلی از ما ساکن تهران هستیم یا شاید برای تحصیل و کار به این شهر رفته باشیم؛ اما چقدر از جزییات تاریخی این شهر که سالیان سال پایتخت کشورمان است خبر داریم؟ - این روزها تهران پایتخت ایران به عنوان بیست و هفتمین شهر پرجمعیت دنیا و سومین شهر بزرگ خاورمیانه شناخته می شود و بیش از هشت میلیون و هفتصد هزار نفر جمعیت دارد؛ اما اگر بخواهیم رو راست باشیم تهران یا طهران قدیم چیز دیگری بود! طهران قدیم شاید برج میلاد و اتوبان های بزرگ و درهم پیچیده نداشت؛ اما صفا و صمیمیت خیلی بیشتر در کوچه پس کوچه های قدیمی این شهر موج می زد و زیر سقف خانه های گاهگلی اهالی این شهر هیچ خبری از دغدغه های امروزی نبود.

علاوه بر این در تهران قدیم خبری از آلودگی هوا هم نبود و مردم آخر هفته ها را با قدم زدن در خیابان های قدیمی و معروف شهر سپری می کردند، یا اینکه خودشان را به تماشای یک فیلم در روی صحنه می رفتند و یا در کنار خیابان با هنرشان خودنمایی می کردند.

این روزها خیابان لاله زار دوست داشتنی نسبت به گذشته خود بسیار کم فروغ و بی روح است؛ ولی بازهم به عنوان یکی از خیابان های تاریخی ایران و تهران که حال و هوای دل هرکسی را عوض می کند دهها بار ارزش دیدن دارد.

  بلوار کشاورز بلوار کشاورز یا بهتر است بگوییم بلوار الیزابت قدیم یکی از اولین بلوارهایی بود که در کشور تاس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به قدیمی ترین خیابان های تهران

نگاهی به قدیمی ترین خیابان های تهران