مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 12:002021-12-07سياسي

سومین جشنواره طب ایرانی کلید خورد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمود شریفی با بیان اینکه طب ایرانی، یک مکتب جامع و علمی است که بزرگترین خدمت را به جامعه بشریت کرده، - مسئول دبیرخانه دائم جشنواره طب ایرانی از کلید خوردن سومین دوره این رویداد خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمود شریفی با بیان اینکه طب ایرانی، یک مکتب جامع و علمی است که بزرگترین خدمت را به جامعه بشریت کرده، گفت: عصاره این مکتب طبی در کتاب قانون و الحاوی رازی آمده و این دو کتاب حدود 600 سال در بزرگ ترین دانشگاه های دنیا تدریس می شد، اما متأسفانه پس از دوران اوج، سال ها مغفول ماند.

وی افزود: اکنون زمان شکوفایی این مکتب غنی فرارسیده است؛ از سال 1386 که اولین دانشکده طب سنتی ایران در کشور تأسیس و بستر ترویج و توسعه طب ایرانی هموارتر شد، تا کنون دستاورد های علمی و پژوهشی فراوانی به دست آمده و این دستاورد ها امروز باید به جامعه علمی و دانشگاهی معرفی شوند.

مسئول دبیرخانه دائم جشنواره طب ایرانی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره های علمی گفت: این جشنواره ها با هدف شناسایی، معرفی و قدردانی از استعداد های برتر علمی و سوق دادن دستاورد های علمی-پژوهشی به سمت کاربردی شدن برگزار می شوند و با توجه به دستاورد های علمی فراوانی که در این سال ها در رشته طب ایرانی و داروسازی سنتی و تاریخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سومین جشنواره طب ایرانی کلید خورد

سومین جشنواره طب ایرانی کلید خورد