مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 11:152021-12-07فناوري

وارد لینک های ارسالی از شماره های شخصی نشوید


رییس پلیس فتای البرز برداشت های غیر مجاز از کارت افراد به روش فیشینگ را بیشترین موارد کلاهبرداری در فضای سایبری عنوان کرد.

- سرهنگ رسول جلیلیان در گفت و گو با ایسنا افزود: در روش فیشینگ مجرمین سایبری بدافزارهای مختلف را در قالب یک لینک از طریق پیامک یا شبکه های اجتماعی به افراد ارسال می کنند.

در این میان ممکن است تعدادی از افراد گرفتار شوند و روی لینک کلیک کنند به این ترتیب با نصب بدافزاراجازه دسترسی به اطلاعات موجود بر روی گوشی خود را به کلاهبردار می دهند.

وی تاکید کرد: افراد باید توجه داشته باشند برای جلوگیری از این موارد به پیامک هایی که از طریق یک شماره شخصی ارسال می شود، توجه نکنند و هرگز وارد لینک ها نشوند.

به گفته سرهنگ جلیلیان با وجود اینکه راه اندازی رمزهای پویا تاثیر بسزایی در کاهش اینگونه جرائم داشته است اما برداشت های غیر مجاز از کارت افراد در فضای مجازی همچنان بیشترین آمار را دارد.

رییس پلیس فتا البرز کلاهبرداری های اینترنتی که تحت عنوان پیج های اینستاگرامی صورت می گیرد را از دیگر جرائم پرشمار عنوان کرد و گفت: جرائمی از این دست که فردی چیزی را از پیج ها خریداری می کند ولی کالا را ارسال نمی کنند یا جنس تقلبی برای فرد ارسال می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وارد لینک های ارسالی از شماره های شخصی نشوید

وارد لینک های ارسالی از شماره های شخصی نشوید