مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 10:102021-12-07اجتماعي

نیروگاه شازند با قدرت مازوت می سوزاند


نیروگاه حرارتی شازند، از نهم آذرماه 1400 بر مدار مازوت سوزی قرار گرفته است و مشخص نیست که این روند تا چه زمانی ادامه داشته باشد، اما مسلم است که هر روز حجم بسیاری از گوگرد وارد ریه های شهروندان اراکی می شود.

- رییس امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار کرد: امروز 16 آذرماه اراک در122 اُمین روز ناسالم خود قرار گرفته است که در حال حاضر آلاینده مسئول این آلودگی دی اکسید گوگرد است که از طریق سوزانده شدن مازوت در نیروگاه حرارتی شازند وارد هوای اراک می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از ایسنا، علیرضا محرابیان بیان کرد: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 9 صبح امروز، برابر با عدد 147 و کیفیت هوا ناسالم برای گروه های حساس بوده است.

وی علت تجمع این آلودگی را پایداری هوا، پدیده وارونگی دما و افزایش آلاینده های جوی دانست.

محرابیان با اشاره به تحلیل داده های ایستگاه های سنجش آلودگی هوای اراک از ساعت 10 صبح روز گذشته تاکنون تصریح کرد: طبق این داده ها، شاهد رشد محسوسی در انتشار دی اکسید گوگرد در تمام ایستگاه های سنجنده هستیم به طوری که در ساعات یک بامداد تا 6 صبح امروز میزان دی اکسید گوگرد در ایستگاه استانداری بالاتر از حد مجاز بود و عدد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروگاه شازند با قدرت مازوت می سوزاند

نیروگاه شازند با قدرت مازوت می سوزاند