مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 09:452021-12-07اقتصادي

نرخ تورم با گرانی کالا متفاوت است


استاندار زنجان با تاکید بر لزوم نظارت و کنترل بازار و نقش آفرینی دستگاه های متولی امر گفت: در این خصوص باید با اتخاذ تدابیری لازم روند کاهشی قیمت ها و مدیریت بهتر تورم مورد توجه قرار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری زنجان، محسن افشارچی صبح امروز (16 آذرماه) در جلسه تنظیم بازار استان با اشاره به ارائه گزارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی در خصوص موضوع گرانی کالا در استان، اظهار کرد: دستگاه های متولی امر در این حوزه توجه کنند که تلاش زیادی باید در امر کنترل و مدیریت تورم انجام شود.

وی با بیان اینکه گرانی با تورم تفاوت هایی دارد، تصریح کرد: نرخ تورم با گرانی کالا متفاوت است، از تورم اعلام شده نباید انتظار داشت که میزان گرانی کالا را نشان دهد، نرخ تورم، سرعت افزایش قیمت کالا و درصد تغییر متوسط قیمت ها را نشان می دهد اما گرانی به سطح قیمت کالا گفته می شود.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه سرعت رشد تورم مقداری بیشتر شده است، ادامه داد: نکته مهم این است که دست اندرکاران سازمان صمت استان بر نظارت های بازار تمرکز بیشتری داشته باشد و این مهم را به طور جدی مورد توجه قرار دهند.

وی تصریح کرد: تورم نقطه به نقطه در میان مدت کاهش پیدا خواهد یافت، هر چند این موضوع ممکن است برای عموم مردم چندان محسوس نباشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ تورم با گرانی کالا متفاوت است

نرخ تورم با گرانی کالا متفاوت است