مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 09:152021-12-07اجتماعي

نظام جامع مشاوره آموزش و پرورش به تایید رییس جمهور رسید


سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از تایید و تصویب نظام جامع راهنمایی و مشاوره در آموزش و پرورش خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسن شربت دار افزود: در نهصد و نود چهارمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که در هفدهم خرداد امسال به ریاست رییس جمهور برگزار شد، نظام جامع راهنمایی و مشاوره در آموزش و پرورش به تایید و تصویب نهایی این شورا رسید.

وی ادامه داد: ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره در نظام آموزش و پرورش با بهره مندی از مشاوران متخصص در مدارس، مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی مراکز اختلال یادگیری، وجود دارد.

شربت دار افزود: معلمان و مربیان از گذشته در قالب مشاوره کارکنان و رابطان هسته های مشاوره در مدارس از جایگاه ویژه ای برای ایجاد جو عاطفی - روانی و اجتماعی مطلوب برای حل مسائل و رفع مشکلات و اختلالات روانشناختی و تحصیلی –شغلی، آموزش مهارت های زندگی، توانمندسازی دانش آموزان، اولیاء و کارکنان برخوردار بوده اند.

وی اضافه کرد: با توجه به تصریح خدمات راهنمایی و مشاوره به تمامی دوره های تحصیلی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و همچنین تاکید مبانی نظری سند تحول بنیادین در سازمان دهی فرایند یاددهی - یادگیری با نگاه مشاوره ای، ضروری است ساز و کارهای لازم برای مشارکت عمومی و حداکثری معلمان، کارکنان مدرسه و اولیاء دان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظام جامع مشاوره آموزش و پرورش به تایید رییس جمهور رسید

نظام جامع مشاوره آموزش و پرورش به تایید رییس جمهور رسید