مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 08:152021-12-07سياسي

غریب آبادی: کشورهای مدعی حقوق بشر میزبان بزرگ ترین مفسدان اقتصادی هستند


دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: کشورهای غربی و آمریکا با بخش تسهیل همکاری های بین المللی بین کشورها در بحث مبارزه با فساد مشکل دارند چرا که خودشان میزبان بزرگ ترین مفسدان اقتصادی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، سیدکاظم غریب آبادی دبیر ستاد  حقوق بشر قوه قضاییه در همایش روز جهانی در قوانین داخلی گنجانده ایم و یا به دنبال تقویت آنها هستیم.

وی با بیان اینکه در این کنوانسیون تجربیات کشورهای مختلف در بحث مبارزه با فساد جمع شده گفت: ما باید از ظرفیت های موجود در این کنوانسیون نهایت استفاده را ببریم که یکی از آنها بحث استرداد مجرمان است.

دبیر ستاد  حقوق بشر قوه قضاییه افزود: کشورها عموما بر مبنای معاهدات دوجانبه کار می کنند کنوانسیون مبارزه با فساد می گوید که اگر بین کشورهایی که جرائم اقتصادی دارند معاهده خاصی وجود ندارد می تواند به استناد مواد کنوانسیون استرداد مجرمان را انجام دهد.

در واقع مبنای قانونی استرداد وجود دارد و 187 کشور این کنوانسیون را تصویب کرده اند.

وی با بیان اینکه کنوانسیون مبارزه با فساد یک کنوانسیون جهان شمول شده است گفت: توصیه ام به همکاران قضایی این است که از این به بعد در بحث استرداد مجرمان از مفاد کنوانسیون بهره ببرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غریب آبادی: کشورهای مدعی حقوق بشر میزبان بزرگ ترین مفسدان اقتصادی هستند

غریب آبادی: کشورهای مدعی حقوق بشر میزبان بزرگ ترین مفسدان اقتصادی هستند