مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 08:052021-12-07سياسي

خلیج فارس به دریای سیاه می رسد؟


البته این طرح از حدود هشت سال گذشته مطرح بود اما با توجه به اینکه کشورهای بسیاری درگیر این تفاهم بودند تا کنون اجرایی نشد و طرفین هیچگاه به اتفاق نظری نرسیدند.

- مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از توافق سه جانبه ایران با آذربایجان و گرجستان برای راه اندازی مسیر ترانزیتی و اتصال خلیج فارس به دریای سیاه خبر داد.

جواد هدایتی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در پی سفری که برای برگزاری دو نشست حمل و نقل جاده ای با آذربایجان و گرجستان انجام شد، طرح ابتکاری را به دو کشور پیشنهاد دادیم تا در راستای همگرایی منطقه ای کریدور جدید ترانزیتی را ایجاد کنیم.

وی افزود: البته این طرح از حدود هشت سال گذشته مطرح بود اما با توجه به اینکه کشورهای بسیاری درگیر این تفاهم بودند تا کنون اجرایی نشد و طرفین هیچگاه به اتفاق نظری نرسیدند.

مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه اجرایی شدن این طرح می تواند خلیج فارس را به دریای سیاه متصل کند، ادامه داد: دو کشور اصلی طرف تفاهم گرجستان و ایران هستند چرا که ایران از طریق خلیج فارس به آب های آزاد متصل است و گرجستان نیز دو بندر تجاری مهم را در شرق دریای سیاه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خلیج فارس به دریای سیاه می رسد؟

خلیج فارس به دریای سیاه می رسد؟