مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 07:552021-12-07اقتصادي

تامین معیشت بیش از 2000 خانواده از مراتع استان قم


رییس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از اجرای عملیات بیولوژیک و احیای گیاهان دارویی در مساحتی بیش از هزار هکتار از مراتع استان خبرداد و گفت: -  علی نقی گویا امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: 15 آذرماه اجرای عملیات بیولوژیک با هدف بهبود و اصلاح مراتع با افزایش پوشش گیاهی، حفظ آب و خاک و افزایش درآمد و بهبود معیشت بهره برداران در محدوده طرح مرتع داری کوکون شهرستان کهک دنبال شد.

وی از مشارکت گروه های مردم نهاد، هلال احمر و بسیج در راستای اجرای این عملیات بیولوژیک یاد کرد و افزود: این عملیات با محوریت بذرکاری و کپه کاری در محدوده ای به وسعت 250 هکتار با بذرهای درمنه و طاق انجام شد.

رییس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم خاطرنشان کرد: در ادامه این فعالیت ها بر اساس برنامه ریزی انجام شده 500 هکتار عملیات احیا و توسعه گیاهان دارویی در روستاهای وشنوه و کاسوا در روز پنج شنبه انجام می شود.

وی تصریح کرد: 250 هکتار عملیات بیولوژیکی دیگر نیز در علی آباد وفایی بخش سلفچگان اجرا خواهند شد.

گویا با بیان اینکه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم برای اجرای این طرح ها فقط از مشارکت بهره برداران استفاده کرده و هیچ هزینه ای نپرداخته است، گفت: اولویت اصلی در اجرای این عملیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین معیشت بیش از 2000 خانواده از مراتع استان قم

تامین معیشت بیش از 2000 خانواده از مراتع استان قم