مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 06:052021-12-07بين الملل

نگرانی آمریکا و 5 کشور غربی نسبت به بازداشت های نژادی در اتیوپی


آمریکا و پنج کشور دیگر نگرانی عمیق خود را از گزارش ها درباره بازداشت های غیرنظامیان توسط دولت اتیوپی بر اساس گرایش های نژادی ابراز کردند.

- آمریکا و پنج کشور دیگر نگرانی عمیق خود را از گزارش ها درباره بازداشت های غیرنظامیان توسط دولت اتیوپی بر اساس گرایش های نژادی ابراز کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، آمریکا، هلند، استرالیا، کانادا، دانمارک و انگلیس در بیانیه مشترکی نگرانی عمیق خود را از گزارش های اخیر درباره اقدام دولت اتیوپی در بازداشت تعداد زیادی غیرنظامیان در این کشور بر اساس گرایش های نژادی شان و بدون طرح هیچ اتهامی ابراز داشتند.

این شش کشور در بیانیه مشترک خود تاکید کردند اعلام وضعیت فوق العاده توسط دولت اتیوپی در دوم نوامبر گذشته توجیهی برای بازداشت دسته جمعی اعضای گروه های نژادی خاص نیست.

در ادامه این بیانیه آمده است: گزارش های منتشر شده از سوی کمیته حقوق بشر اتیوپی و عفو بین الملل حاکی از بازداشت های گسترده در حق نژاد تیگرای از جمله کشیش های ارتودوکس، سالمندان، مادران همراه با فرزندانشان است.

این افراد بدون اینکه اتهامی علیه شان مطرح شده باشد و یا دفاعیاتشان در دادگاه شنیده شود، بازداشت شدند و این روند در شرایط غیرانسانی انجام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی آمریکا و 5 کشور غربی نسبت به بازداشت های نژادی در اتیوپی

نگرانی آمریکا و 5 کشور غربی نسبت به بازداشت های نژادی در اتیوپی