مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 05:552021-12-07پزشكي

آغاز تزریق دُز سوم کرونا به افراد بالای 40 سال در خراسان شمالی


رییس گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: افراد بالای 40 سال که 2 نوبت واکسیناسیون اولیه را انجام داده اند، باید نوبت سوم واکسن را ترجیحاً مشابه نوبت اول (غیرفعال شده) به فاصله 3 ماه از نوبت دوم دریافت کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز فیض الله برزگر، رییس گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، در گفت وگو با رسانه ها با اعلام آغاز تزریق دز سوم (دز بوستر) واکسن کرونا برای گروه های سنی بالای 40 سال در خراسان شمالی، اظهارکرد: افراد بالای 40 سال که 2 نوبت واکسیناسیون اولیه از واکسن های غیرفعال شده (سینوفارم، بهارات و برکت) را انجام داده اند، باید نوبت سوم واکسن را ترجیحاً مشابه نوبت اول (غیرفعال شده) به فاصله 3 ماه از نوبت دوم دریافت کنند.

وی گفت: دز یادآور برای افردی که 2 نوبت واکسیناسیون اولیه آن ها اسپوتنیک و آسترازنکا بوده، متفاوت است و این دز 6 ماه پس از تزریق دز دوم تزریق می شود.

رییس گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: برای تزریق این دز نیازی به ثبت نام نیست و افراد با مراجعه به مراکز واکسیناسیون می توانند این دز را دریافت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز تزریق دُز سوم کرونا به افراد بالای 40 سال در خراسان شمالی

آغاز تزریق دُز سوم کرونا به افراد بالای 40 سال در خراسان شمالی