مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 05:552021-12-07اقتصادي

ذره بین روی آلایندگی نیروگاه های برق تهران


چند سالی است با شروع فصل سرما قصه ناتمام آلودگی هوای تهران هم آغاز می شود؛ کلاف سردرگمی که بخش های مختلف یکدیگر را در پیدایش آن مقصر می دانند و هر روز انگشت اتهام به طرف یکی از این بخش ها نشانه گرفته می شود؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، مازوت یکی از زیرمجموعه های نفت کوره به شمار می رود و از گرانروی - پارامتری که میزان مقاومت آن را در مقابل جاری شدن نشان می دهد - بالایی برخوردار است و به عنوان یکی از آخرین برش های نفتی در برج تقطیر از آن جدا می شود.

این موضوع نشان از سنگینی بالای این سوخت می دهد.

در واقع هر چه سوخت سنگین تر باشد، آلاینده بیشتری وارد هوا می کند.

مازوت، حرارت و انرژی گرمایی بالایی ایجاد می کند و این ویژگی سبب می شود این سوخت در کل دنیا در نیروگاه ها و صنایع محبوبیت بالایی داشته باشد.

در کشورهای غربی با شکستن ترکیب مازوت و تبدیل آن به گازوییل، کمی از مضرات مصرف آن کاسته می شود اما در کشور ما، علی رغم تاکید متخصصان محیط زیست بر لزوم استفاده نکردن از این سوخت در کلان شهرها، بازهم زمزمه هایی مبنی بر استفاده از مازوت در برخی شهرهای ایران شنیده می شود.

بر اثر سوزاندن سوخت های فسیلی حاوی گوگرد همچون مازوت، اکسید های گوگرد منتشر می شوند که بخش بیشتر آن را سولفور دی اکسید تشکیل می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذره بین روی آلایندگی نیروگاه های برق تهران

ذره بین روی آلایندگی نیروگاه های برق تهران