مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 05:152021-12-07اقتصادي

دست و پنجه نرم کردن کشاورزان قطب کشاورزی کشور با گرانی کود و سم


گرانی کود و سم کشاورزی در کنار بحران کم آبی موجب گلایه کشاورزان شهرستان دزفول و کاهش سهم تولیدات محصولات کشاورزی این شهرستان در ماه های اخیر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از دزفول، گرانی کود از مشکلاتی است که در ماه های اخیر موجب اعتراض کشاورزان شده و بر کاهش میزان تولید تاثیر فراوانی داشته است.

افزایش چشمگیر قیمت کود و سم در کشور کشاورزان را با مشکلات فراوانی رو به رو کرده به گونه ای که برخی کشاورزان، دیگر انگیزه ای برای ادامه فعالیت خود در این صنعت را ندارند.

این معضل در کنار مشکلات کم آبی، در دزفول نیز که بعنوان یک قطب مهم کشاورزی در کشور شناخته شده کاملا مشهود است و تبعات زیادی به همراه داشته است.

  یکی از کشاورزان این شهرستان در گفت وگو با خبرنگار فارس می گوید: قیمت بالای کود و سم از مشکلاتی است که در ماه های اخیر با آن رو به رو شده ایم به گونه ای که دیگر کشت، صرفه اقتصادی برای کشاورزان ندارد.

وی با اشاره به اینکه نرخ کود نسبت به سال گذشته پنج برابر شده، ادامه داد: گرانی کود، سم و مخارج دیگر در کنار معضل بی آبی باعث شده تا میزان تولید برخی کشاورزان در کشت پاییزه کاهش یابد که این تهدید مهمی برای تولید محصولات کشاورزی در منطقه و شهرستان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دست و پنجه نرم کردن کشاورزان قطب کشاورزی کشور با گرانی کود و سم

دست و پنجه نرم کردن کشاورزان قطب کشاورزی کشور با گرانی کود و سم