مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 05:002021-12-07اقتصادي

واردات مشروط خودرو خوب است، اگر...


یک فعال صنعت قطعات خودرو معتقد است، طرح واردات مشروط خودرو اگر به درستی اجرا شود می تواند زمینه ساز ارتقا تکنولوژی صنعت خودرو و قطعات خودرو کشور باشد.

- عباس مومیوند در گفت و گو با ایسنا، از طرح واردات در برابر صادرات خودرو و قطعات یاد کرد و افزود: این طرح در مجموع مثبت است و می تواند به صنعت خودرو و قطعه سازی ایران کمک کند، به شرط آنکه به درستی اجرا شود.

وی یکی از ملزومات اجرای صحیح این طرح را جلوگیری از ایجاد رانت و انحصار واردات خودرو برای عده ای خاص دانست و عنوان کرد: اگر قرار است این طرح موفق باشد، نباید اجازه داد زمینه سواستفاده در آن فراهم شود.

عضو هیات مدیره کارخانه مارپیچ باختر با بیان اینکه اجرای درست این طرح ملزومات دیگری هم نیاز دارد تا بتواند به اهداف واقعی خود برسد، خاطرنشان کرد: اگر قرار به صادرات خودرو و قطعات باشد، باید چلش هایی که امروزه صنعت خودرو و قطعات در داخل کشور با آن مواجهند، مرتفع شود.

مومیوند از مشکلاتی که امروز قطعه سازان با آن مواجهند یاد کرد و در اختیار نداشتن تکنولوژی و ماشین آلات به روز، عدم دسترسی به مواد اولیه با کیفیت، مشکل طراحی و تکوین محصول که از طریق خودروسازان به قطعه سازان اعلام می شود و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات مشروط خودرو خوب است، اگر...

واردات مشروط خودرو خوب است، اگر...