مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 04:552021-12-07سياسي

دانشجو باید حرف اول در کشور را بزند/ دلایل بی رمقی جنبش دانشجویی


دبیر کمیسیون دانشجویی استانداری قم تاکید کرد: دانشجوی جوان و پرانرژی، نوک پیشرو جامعه است و باید حرف اول را در جامعه بزند و نماد قدرتمند بیان مشکلات اجتماع باشد.

- ایسنا/قم دبیر کمیسیون دانشجویی استانداری قم تاکید کرد: دانشجوی جوان و پرانرژی، نوک پیشرو جامعه است و باید حرف اول را در جامعه بزند و نماد قدرتمند بیان مشکلات اجتماع باشد.

جنبش دانشجویی از مساله های مهم جامعه شناسی سیاسی ایران بوده و به معنای عمل جمعی، اختیاری، داوطلبانه و جهت دار دانشجویی برای ایجاد تغییر و تحول سیاسی - اجتماعی است.

در واقع جنبش دانشجویی، جنبش مستقلی است که از خاستگاه طبقاتی مردم متوسط شهری یعنی از دل همان درست کاری ها و صداقت ها برمی خیزد، جنبشی مدرن که اهداف اصلی اش را مقابله با نهادها، افکار و بنیان های سنتی موجود در جامعه قرار می دهد لذا جنبش دانشجویی را می توان جنبش مقاومت نامیدف جنبشی که همواره بر پایه ی عدالت خواهی و مطالبه گری به نفع عموم مردم بوده.

شهادت احمد قندچی، آذر (مهدی) شریعت رضوی و مصطفی بزرگ نیا، دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران، پیوستن به حرکت بزرگی بود که نتیجه آن در بهمن ماه سال 57 رقم خورد، شانزدهم آذرماه به یاد این 3 شهید راه آزادی کشور به نام روز دانشجو نام گذاری شد تا هم قدردانی ای باشد از آنها و هم نشانی باشد از این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشجو باید حرف اول در کشور را بزند/ دلایل بی رمقی جنبش دانشجویی

دانشجو باید حرف اول در کشور را بزند/ دلایل بی رمقی جنبش دانشجویی