مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 08:252021-12-06سياسي

جزییات «طرح حمایت از مالکیت صنعتی»/تدوین طرح با ملاحظه قوانین نمونه بین المللی


طرح حمایت از مالکیت صنعتی که به تصویب کمیسیون قضایی و حقوقی رسیده است با ملاحظه قوانین نمونه بین المللی و نیز قوانین برخی کشورها تدوین شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، لازمه رشد و توسعه علم و فن آوری و صنعت در کشور، حمایت متناسب و بهینه از حقوق مالکیت صنعتی است، در این راستا یکی از مهمترین دارایی ها در عصر کنونی و آینده، دارایی های فکری است.

سابقه حمایت قانونی از حقوق مخترعان در کشور ما به سال 1310 برمی گردد، اولین قانون در این حوزه قانون ثبت علائم و اختراعات مصوب 1310 بود، در سال 1386 برای روزآمد کردن این قانون مهم مجلس وقت قانون آزمایشی ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری را تصویب کرد.

مهلت آزمایشی پنج ساله آن در تاریخ  1391.

11.

28 به اتمام رسیده و در چندین نوبت مهلت آزمایشی آن تمدید شده  و کماکان ادامه دارد.

در مجلس نهم در راستای تصویب قانون دائمی در این حوزه طرحی واصل شد که پس از بررسی های کارشناسی مفصل به تصویب کمیسیون حقوقی و قضایی رسید، اما با توجه به اتمام دوره مجلس نهم امکان بررسی آن در صحن علنی میسر نشد.

مصوبه کمیسیون قضایی مجلس نهم که متن نسبتاً جامعی بود، در مجلس دهم نیز به عنوان طرح حمایت از مالکیت صنعتی مجددا اعلام وصول شد و به تصویب کمیسیون قضایی و حقوقی رسید اما فرصت بررسی آن در صحن مجلس فراهم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات «طرح حمایت از مالکیت صنعتی»/تدوین طرح با ملاحظه قوانین نمونه بین المللی

جزییات «طرح حمایت از مالکیت صنعتی»/تدوین طرح با ملاحظه قوانین نمونه بین المللی