مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 08:102021-12-06اقتصادي

چه شد که گاز به نیروگاه شازند نرسید؟


این روزها که نیروگاه حرارتی شازند در مدار مازوت سوزی قرار گرفته است، اولین و البته تنها سوالی که به ذهن می رسد این است که چرا با کمبود گاز روبرو شده ایم و چه شد که گاز به نیروگاه نرسید و این غول صنعتی به سمت مازوت سوزی رفت.

- در واقع آنچه سوال برانگیز است ایسنت که در روزهای اخیر سرمای شدیدی در کشور و استان مرکزی نداشته ایم که مصرف گاز خانگی به یکباره و به شدت افزایش یابد، از طرفی ایران یکی از بزرگترین ذخایر گاز جهان را در اختیار دارد، بر این اساس مسئله اینجاست که چه اتفاقی افتاده که گاز کم می آوریم و مجبوریم هوای سالم را قربانی تولید برق که اتفاقا آن هم یک نیاز اساسی است، کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوالات به یک پاسخ کوتاه بسنده و اظهار کرد: در ماه های سرد سال روزانه حدود 25 میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف می شود و پیش بینی می شود مصرف گاز طبیعی در استان در ماه های سرد به حدود 3 میلیارد متر مکعب برسد.

وی با اشاره به تمهیدات انجام شده در شرکت گاز از آمادگی کامل این شرکت جهت پایداری جریان گاز طبیعی در استان خبر داد و گفت: میزان مصرف گاز طبیعی در نیروگاه های حرارتی کل کشور با توجه به تصمیمات ستاد ملی سوخت مشخص و با برنامه ریزی امور دیسپچینگ(توزیع گاز) شرکت ملی گاز ایران محدودیت های مصرف گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه شد که گاز به نیروگاه شازند نرسید؟

چه شد که گاز به نیروگاه شازند نرسید؟