مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 06:052021-12-06سياسي

آینده افغانستان باید براساس اراده مردم این کشور چیده شود


سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه آینده افغانستان باید براساس خواست و اراده مردم این کشور چیده شود،قطعا هیچ دولتی که فراگیر نباشد نمی تواند آینده افغانستان را برای مسیر روشن تضمین کند.

- ، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص اتفاقات پیش آمده در مرز ایران و افغانستان، گفت: آن چه در مرزهای ما رخ داد یک اتفاقی بود که ناشی از عدم آشنایی مرزبانان هیئت حاکمه سرپرستی طالبان بود.

وی افزود: در مرز مشترک با افغانستان در برخی نقاط دیوارهایی را برای جلوگیری از ورود قاچاقچیان داریم که برخی از این موانع و دیوارها در چند صد متر داخل خاک ایران کشیده شده اند.

جانب طالبان که مرزبانی را انجام می دادند با نقطه صفر مرزی ناآشنا بودند و بر اساس این سوءتفاهم به برخی اتباع ایران آتش گشودند که نیروهای مرزبانی ما مجبور به پاسخ بجا و فوری شدند و بعد از آن دو طرف در ایران و افغانستان تلاش کردند این موضوع به نقطه ای برای فهم بیشتر بینجامد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: در بین دو طرف خطوط ارتباطی مستقیمی را گذاشتیم که اگر مواردی از این دست بود صحبت کنند.

خطیب زاده با بیان اینکه آینده افغانستان باید براساس خواست و اراده مردم این کشور چیده شود،اظهار داشت: قطعا هیچ دولتی ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آینده افغانستان باید براساس اراده مردم این کشور چیده شود

آینده افغانستان باید براساس اراده مردم این کشور چیده شود