مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 04:352021-12-06بين الملل

عملکرد غیر عقلانی و عجولانه ریاض در منطقه، این بار در لبنان


وزیر لبنانی سرانجام به خاطر انتقاد از ریاض مجبور شد استعفا بدهد، گویا سعودی ها نیز تصمیم به از سر گیری روابط دیپلماتیک گرفته اند.

اما آیا به هدفی که خود اعلام کرده بودند رسیده اند؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ماجرای انتقاد جرج قرداحی وزیر اطلاع رسانی در منطقه فراهم می آورد.

وزیر اطلاع رسانی سابق لبنان زمانی به ادامه دار شدن جنگ یمن در یک برنامه تلویزیونی اعتراض کرد که هنوز وزیر نبود.

همانند هر فرد عادی که می تواند در خصوص هر موضوعی اظهار نظر کند و نگران تبعات دیپلماتیک سخنانش برای کشورش نباشد، قرداحی نیز به عنوان یک فعال رسانه ای نظر خود را گفته بود.

اما ویدئوی سخنان او که مربوط به دو ماه قبل می شد به یکباره در سطح وسیعی منتشر شد و سعودی ها جنگ دیپلماتیک علیه لبنان به راه انداختند.

این گونه اقدامات در عالم روابط بین الملل به ندرت رخ می دهد تا جایی که عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان از شدت عمل دولت ریاض ابراز تعجب کرده و گفته بود که هیچ زمانی فکر نمی کرد سعودی ها چنین عکس العملی نشان دهند و ظلم عربستان سعودی برای او قابل درک نیست.

یعنی اگر رییس جمهور، نخست وزیر یا وزیر خارجه از ریاض انتقاد می کرد، می توانستیم حق اعتراض را برای سعودی ها محفوظ بداریم، اما سخنان یک شهروند عادی هیچ جای دنیا تبعات دیپلماتیک ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملکرد غیر عقلانی و عجولانه ریاض در منطقه، این بار در لبنان

عملکرد غیر عقلانی و عجولانه ریاض در منطقه، این بار در لبنان