مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 04:302021-12-06سياسي

راهکارهای یک عضو فراکسیون محیط زیست مجلس برای عبور از بحران آب


یک عضو کمیسیون کشاورزی و فراکسیون محیط زیست مجلس برای عبور از بحران آب در کشور، به انتقال صنایع آب بر به مناطق پرآب، توجه به شیرین سازی و انتقال آب دریا به جای انتقال آب بین حوزه ای و ضرورت جدی گرفتن دیپلماسی آب اشاره کرد.

- یک عضو کمیسیون کشاورزی و فراکسیون محیط زیست مجلس برای عبور از بحران آب در کشور، به انتقال صنایع آب بر به مناطق پرآب، توجه به شیرین سازی و انتقال آب دریا به جای انتقال آب بین حوزه ای و ضرورت جدی گرفتن دیپلماسی آب اشاره کرد.

جلال محمودزاده در گفت وگو با ایسنا در مورد راهکارهای حل بحران آب در کشور گفت: دست کم دو راهکار داخلی و بین المللی در خصوص عبور از بحران آب در کشور وجود دارد.

در داخل کشور فورا باید جلوی کشت محصولات آب بر در مناطق خشک و نیمه خشک گرفته شود؛ به عنوان مثال برنج نباید در اصفهان یا اهواز کشت شود چراکه برنج محصولی است که نیازمند آبیاری غرقابی است به همین خاطر کشت این محصول در مناطق کم آب غیرمنطقی است.

راه اندازی صنایع در مناطق خشک یعنی اختصاص آب مورد نیاز کشاورزی و شرب به صنعت این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: ما باید صنعت را به سمت استان های پرآب ببریم.

ما در اصفهان ِکم آب، صنعت فولادی راه اندازی کردیم که به شدت آب بر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای یک عضو فراکسیون محیط زیست مجلس برای عبور از بحران آب

راهکارهای یک عضو فراکسیون محیط زیست مجلس برای عبور از بحران آب