مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 17:552021-12-05دانش

سطل زباله هوشمند با قابلیت تفکیک در دنیا بی نظیر است


یک مخترع و عضو هیئت علمی گروه برق قدرت دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد می گوید: اختراع سطل زباله هوشمند می تواند پنج نوع زباله را تشخیص، متمایز و تفکیک سازی کند.

- هاجر باقری طولابی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: تاکنون چندین اختراع از جمله ساخت خودرو پاک بدون استفاده از بنزین و گازوییل و تغذیه شونده با انرژی های تجدیدپذیر، سطل زباله هوشمند با قابلیت تفکیک زباله، اتوی تغذیه شونده از گاز شهری، سشوار ایزوله از برق شهر و چند کار دیگر را اجرا کرده ایم.

وی ادامه داد: سعی کرده ام این ایده ها را با همراهی چند تن از دانشجویان بسازیم و ثبت اختراع کنیم که نتایج خوبی نیز حاصل شده است.

باقری طولابی افزود: سطل زباله هوشمند که قابلیت تفکیک زباله ها را دارد یکی از این اختراعات است.

این سطل می تواند به صورت هوشمند پنج نوع زباله شامل زباله ی تر(ارگانیک) زباله های فلزی، زباله های پلاستیکی، زباله های شیشه ای و زباله های کاغذی و چوب و پارچه را تشخیص، متمایز و تفکیک سازی کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد خرم آباد اضافه کرد: بر اساس اطلاعات ما در دنیا چنین مکانیزیمی نیامده و در نوع خود بی نظیر بود.

بحث تفکیک زباله از اهمیت زیادی برخوردار است و دنیا با این مسئله مشکل دارد که مردم را مجاب به تفکیک از مبدأ کند و این سطل می توانست این مشکل را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سطل زباله هوشمند با قابلیت تفکیک در دنیا بی نظیر است

سطل زباله هوشمند با قابلیت تفکیک در دنیا بی نظیر است