مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 15:552021-12-05اقتصادي

خفر به استقبال جشنواره گل نرگس می رود


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: جشنواره گل نرگس از 17 تا 20 آذر ماه جاری، برای سومین سال پیاپی در روستای کراده شهرستان خفر برگزار می شود.

- مجید رضا پاکاری در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: جشنواره گل نرگس، در دو سال گذشته به طور مشترک در دو شهرستان جهرم و خفر برپا میشد که امسال برای نخستین بار به صورت مستقل در خفر برگزار می شود.

وی با اشاره به تولید 200 میلیون شاخه گل نرگس در سطح فارس، ادامه داد: در استان فارس، 560 هکتار سطح زیر کشت نرگس زار وجود دارد که از این میزان خفر با 350 هکتار، بیشترین میزان نرگس زارهای استان را به خود اختصاص داده و پس از آن کازرون با 170 هکتار همچنین شهرستان های رستم، فراشبند فیروزآباد و شیراز در رتبه های بعدی قرار دارند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس با اعلام اینکه بیشتر از نیمی از نرگس زارهای کشور در استان فارس قرار دارد، گفت: کشور ما پس از انگلستان و هلند، سومین تولیدکننده گل نرگس در سراسر جهان است.

پاکاری ضمن تاکید بر شناسایی و معرفی توانمندی های شهرستان خفر، در تولید و فرآوری گل نرگس بیان کرد: معرفی توانمندی های منطقه همچنین ارتباط دادن تولیدکنندگان به واحدهای صنایع تبدیلی برای تهیه اسانس و عصاره می تواند موجب ارتقای تولید و درآمدزایی در خفر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خفر به استقبال جشنواره گل نرگس می رود

خفر به استقبال جشنواره گل نرگس می رود