مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 13:302021-12-05اجتماعي

تالاب کانی برازان مهاباد میزبان 10 هزار قطعه پرنده مهاجر شد


رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: همزمان با فصل مهاجرت، آبگیری و احیای تالاب بین المللی کانی برازان، بیش از 10 هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر میهمان این تالاب شده اند.

- ، فاروق سخنور در این خصوص اظهار کرد: با تأمین حقابه تالاب بین المللی کانی برازان به میزان 2.

5 میلیون مترمکعب از مخزن سد مهاباد و آبگیری کامل آن، شرایط پذیرایی از گونه های مختلف و ارزشمند جانوری در این تالاب فراهم شده است.

وی بیان کرد: این پرندگان مهاجر شامل انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی از جمله خوتکا، قو، غاز خاکستری، آنقوت، نوک پهن، چنگر، کشیم، سرحنایی، انواع مرغابی سرسبز و حنایی هستند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اظهار داشت: مدت توقف این پرندگان مهاجر در تالاب کانی برازان متفاوت بوده و بعضی از گونه ها تنها چند روز توقف دارند و برخی دیگر مدت بیشتری در این تالاب به استراحت و تغذیه می پردازند.

سخنور گفت: این تالاب به دلیل تنوع غذایی و شرایط مناسب به یکی از استراحتگاه ها و زیستگاه های مهم پرندگان در شمال غرب کشور تبدیل شده که همه ساله پذیرای شمار زیادی انواع پرندگان مهاجر است که در میان آنها پرندگان نادری چون خروس کولی دم سفید، اردک سرسفید و اردک مرمری نیز که در فهرست پرندگان در خطر انقراض هستند، دیده می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالاب کانی برازان مهاباد میزبان 10 هزار قطعه پرنده مهاجر شد

تالاب کانی برازان مهاباد میزبان 10 هزار قطعه پرنده مهاجر شد